Kural Yıkıcı; Strateji, Müşteri ve Dönüşüm Uzmanı - Müşteri Deneyimi Merkezi

Hakan Tetik

30+ yıllık meslek hayatımda farklı konularda, farklı dertleri çözmekle uğraşırken çoğu işletmenin stratejik
bakış açısında eksikler olduğunu, çoğunun hem dış hem de iç müşterilerini gerçekten tanımadığını ve bu
yüzden pazar odaklı doğru ürünler / servisler geliştirmekte zorlandıklarını – özetle müşterilerinin kalbine
giden yolu göremediklerini keşfettim.

Beni soracak olursanız;
1968 yılında Bursa’da doğdum, ilk ve orta eğitimini Almanya’da tamamladıktan sonra İstanbul Teknik
Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünden mezun oldum. Daha sonra Marmara Üniversitesi
Almanca İşletme bölümünden Yüksek Lisans derecesi (MBA) ve 2008 yılında İşletme/pazarlama
alanında Işık Üniversitesinden Doktora derecemi (PhD) aldım.

Erken yaşlarda meslek hayatına plasiyer olarak sıcak satış ile başladım, İTÜ’de son sınıfta okurken
profesyonel çalışma hayatına Penta Bilgisayar A.Ş. Kurucu ve Genel Müdür olarak başladım. Daha sonra
çeşitli firmalarda Satış ve Pazarlama Müdürlüğü, İş Geliştirme Direktörlüğü, İş Çözümleri Direktörlüğü ve
Genel Müdürlük gibi farklı görevlerde bulundum.

2004 yılında profesyonel iş hayatımını sonlandırdım. O zamandan beri çeşitli şirketlerde kurucu ortak
veya yatırımcı olarak meslek hayatıma devam ediyorum – sürekli yeni yatırımlar yapıyorum. Aynı
zamanda dünyanın önde gelen şirketlerine yardımcı olmaya çalışıyorum. Her işletmenin geleceğe ve yeni
iş modellerine hazır olmasını sabunuyorum ve bu eksende işletmelere eğitim/ danışmanlık hizmetleri
veriyorum. Zamanım oldukça inandığım işletmelerin yönetim/icra kurullarında görev alarak dönüşüm
stratejilerine yardımcı oluyorum.

Bugüne kadar 75.000’den fazla kişiyle hem eğitimlerimde hem de ulusal ve uluslarası konferanslarda
fikirlerimi paylaştım – çeşitli platformlarda konuşmacı olarak bulundum; çeşitli ödüller kazandım,
makalelerim ve araştırmalarım uluslararası düzeyde kabul gördü.

Stratejik Yol Haritası, Müşteri Deneyimi Yönetimi, İnovasyon Süreci, Dönüşüm Stratejisi, Ürün Geliştirme
ve Stratejik Pazarlama konularında yaptığım çok sayıda proje var. İş modellerinde her zaman “stratejik
konumlanma”, “geleceğe hazırlanma”, “yenilik” ve ”farklılaştırma” öneririm. CRM, Omnikanal yapılar,
Müşteri deneyimi ve Teknoloji ile pazarlama, sosyal ağların B2B2C’de kullanımına yönelik farklı
projelerim ile de tanınırım.