Ezgi Harmancı – “Yerli ürün ve Projelerin Avrupa ve Afrika Pazarına Açılması”

Bir projenin Avrupa ve Afrika pazarlarına açılması konusunda bazı bilgiler paylaşmak istiyorum.
Sunumumu 3 başlığa ayırdım. Bunlar: 1. Ürün pazarlama 2. Proje Yapılandırması 3. Türk marka ve
teknolojilerinin yurtdışına açılması.
Ürün pazarlama başlığında Türkiye’de üretilen bir ürünün dış pazarlara ihracı konusuna değineceğim.
Proje yapılandırması başlığında üründen ziyade hizmetlerin, bilginin, uzmanlığın ve iş gücünün dış
pazara açılmasına değineceğim. Son olarak Türk marka ve teknolojilerinin dış pazara açılması
sürecinde ise hem Türkiye’den hem de marka/teknolojinin açılacağı ülkenin devlet teşviklerinden
nasıl yararlanarak minimum maliyet maksimum kar ile pazar payı yatılabilir bunlara değineceğim.
Malta’da yerleşik olup o bölgenin yasal ve ticari regülasyonlarına hâkim olduğum için sunumumda
Malta’da oluşturtulduğumuz iş modelleri üzerinden örnekler veriyor olacağım. Malta devletinin ciddi
şekilde desteklediği bazı sektörlerin de sunum boyunca altını çizmeye çalışacağım. Bunlar: yazılım
teknolojileri, dijital oyunlar, drone teknolojisi, 3D printing ve son dönemde tüm dünyanın yoğunlaştığı
FinTech ve Blockchain teknolojileri.