Bora Özkent

Kurucu Ortak @ Özkent A.Ş

Bora Özkent, inovasyon, girişimcilik, gelişen teknolojiler ve müşteri deneyimi alanlarında kişileri ve kurumları geliştiriyor.

Özkent yaratıcılık, dijital dönüşüm, oyun değiştiren girişimler, geleceği şekillendiren inovasyonlar ve emsalsiz müşteri deneyimi tasarımı konularına tutku duyuyor.

ODTÜ İşletme lisans derecesine sahip olan Bora Özkent, 1996 yılında Koç Üniversitesi Executive MBA programını tamamladı. Özkent ayrıca 1998 yılında Harvard Business School Stratejik Perakende Yönetimi Sertifika Programına da katılmıştır.

Özkent kariyeri boyunca Arthur Andersen Business Consulting, Türkmen Tekstil Grubu ve Fed Eğitim’de çeşitli yönetim görevlerinde bulundu.

Mayıs 2008’de Bora Özkent kendi işini kurmaya karar vermiş ve Türkiye’nin en saygın eğitim ve danışmanlık şirketlerinden biri olan Özkent A.Ş’yi kurmuştur.

Yazarlık, konuşmacılık ve danışmanlık kariyerinin ötesinde, Özkent, İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde Öğrenme, İnovasyon, Girişimcilik ve Teknoloji Yüksek Lisans Programında (LITE) “İnsan ve Teknoloji” dersi vermektedir. Özkent daha önce de 4 yıl boyunca Koç Üniversitesi MBA programında “Girişimcilik” dersleri vermiştir.

Özkent bir TEDx Konuşmacısı olup, inovasyon ve müşteri deneyimi alanlarında 4 kitabı bulunmaktadır: “Büyük İşbirlikleri İçin Yenilikçilik Manifesto”, “Adım Adım İnovasyon”, “Emsalsiz Müşteri Deneyimleri” ve “Müşteri Deneyimi 2.0”.

——————————————————————————–

Bora Özkent develops people and corporations on Innovation, Entrepreneurship, Emerging Technologies and Customer Experience.

He is passionate about creativity, digital transformation, game changing initiatives and innovations shaping the future.

He holds a bachelor’s degree from METU School of Management. Bora Özkent also completed Koç University Executive MBA program in 1996, by the scholarship of Arthur Andersen where he worked as a management consultant. In 1998, he attended Harvard Business School Strategic Retail Management Certificate Program.

During his career he took several management positions in Arthur Andersen Business Consulting, Türkmen Textile Group and Fed Training. In May 2008 Bora Özkent decided to start his own business and cofounded “Özkent A.Ş”, which is one of the most respected training and consulting companies in Turkey.

Beyond his keynote speeches and consultancy career, he is also Instructor of “Human and Technology” in Learning, Innovation, Entrepreneurship and Technology Post Graduate Program (LITE) in Bilgi University. Before Özkent instructed “Entrepreneurship” lessons in Koç University MBA program.

Ozkent is a TEDx Speaker and has 4 books in the innovation and customer experience field: “Innovation Manifest for Big Cooperations”,

“Innovation – Step by Step”, “Priceless” and “Customer Experience 2.0”

For further information and inspiration about technology, innovation and future and customer experience management please visit www.boraozkent.com

Talks